Aangepast reserveren

 

Lieve gasten,

Het is zover! Op maandag 1 juni mogen we weer onze deuren openen. Wat zijn we blij…….Wel zijn er een heleboel voorwaarden waar we aan moeten voldoen. Dat heeft geresulteerd in een andere opzet dan u van ons gewend bent. Voorlopig in ieder geval voor de maand juni. Graag leg ik u alles uit wat u van ons kunt verwachten en wij van u….

De hoofdregels:

  • We werken binnen in Slot Oostende nog uitsluitend via reservering. Op het terras is gedurende de dag vrije zit en vrije keuze in aankomst en vertrektijden. Tijdens het diner wordt zowel in het Slot als op het terras uitsluitend via reservering gewerkt. Wilt u voor dezelfde dag nog reserveren, dan kan dit tot 12 uur via de website of telefonisch, na 12 uur uitsluitend telefonisch.
  • We werken binnen in het Slot gedurende de dag met vaste tijdstippen in meerdere shifts. Het is in deze periode niet mogelijk om hiervan af te wijken. Bijzondere situaties doordeweeks bijvoorbeeld kunt u wel aan ons voorleggen en zullen apart beoordeeld worden ( Bijvoorbeeld een zakenlunch waar meer tijd voor nodig is oid) Of dit wel of niet kan zal afhangen van de dag en het tijdstip en uiteraard het aantal reserveringen. Er zijn immers maar een beperkt aantal tafeltjes, waar we zo handig mogelijk mee om willen gaan. Overdag kunt u een vrije tafel zoeken op het terras, uiteraard is het ook mogelijk hier te reserveren zodat u verzekerd bent van een tafeltje. Belt u dan even. Tijdens het diner zowel binnen als op het terras 2 shifts met vaste aankomsttijden.
  • Tijdens het diner hebben we een andere kaart dan u van ons gewend bent. Het is dan uitsluitend mogelijk een keuzemenu te gebruiken. Ook tijdens de lunch hebben we een minder uitgebreid aanbod. Desalniettemin is er toch een mooie menukaart gemaakt met van alles erop. Geniet ervan.
  • Reserveren kan via de website en vanaf 1 juni tijdens openingstijden ook telefonisch of persoonlijk. Indien via de website wordt gereserveerd, let erop dat de reservering pas definitief is als u nog een extra bevestiging heeft gekregen. Ook is de zaalkeuze onder voorbehoud, aangezien we de zalen op een bepaalde volgorde zullen vullen.
  • We werken volgens de richtlijnen van het RIVM uiteraard. Hierna leest u onze procedure die gevolgd wordt door ons en die ook door u gevolgd dient te worden.

De procedure:

  • Bezoek aan Slot Oostende is binnen in het gebouw alleen nog mogelijk met reservering, zowel voor de lunch als het diner. Op het terras hoeft u overdag niet te reserveren, voor het diner werken we ook op het terras uitsluitend via reservering
  • Tijdens de reservering moet u een aantal stappen doorlopen voor u een reservering kunt maken. Zo zijn we verplicht “triage” toe te passen. Dat betekent dat we u een aantal vragen stellen over uw gezondheid. Ook kunt u alleen een bepaalde tijd komen, omdat we shifts gaan draaien, hebben we alleen menu’s tijdens het diner etc etc. Allemaal zaken waar u van tevoren kennis van dient te nemen.  Ook gebruiken we verschillende in en uitgangen afhankelijk van de ruimte waar u heeft gereserveerd en de dag waarop u heeft gereserveerd. Let hier dus goed op, zodat u weet via welke ingang u naar binnen en naar buiten kunt en om hoe laat. We hebben zoveel mogelijk wisselende tijdstippen en in- en uitgangen gebruikt om spreiding van gasten bij aankomst en vertrek zo goed mogelijk te regelen.
  • In Slot Oostende staat een medewerker u op te wachten die nogmaals triage toepast. Hij / zij stelt u wederom vragen omtrent uw gezondheid. Dit kan immers tussen reservering en aankomst gewijzigd zijn. We zijn ook verplicht dit te doen. Overdag is er op het terras een vrije zit, u kunt gewoon doorlopen naar het terras, zowel langs de ingang aan de Singelstraat als de ingang aan de Wijngaardstraat. Triage zal aan tafel plaats vinden.
  • ’s Avonds werken we op het terras van het Slot ook uitsluitend met reservering. Doordeweeks verwachten we u bij de ingang aan de Singelstraat en in het weekend verwachte we u voor aankomst van het diner aan de Wijngaardstraat. Daar zal dan triage plaats vinden etc.
  • U krijgt te horen welke tafel voor u is gereserveerd en voordat u verder kunt lopen dient u eerst uw handen te desinfecteren met de desinfecterende handgel die voor u klaar staat.
  • Het meubilair is zo geplaatst dat overal de 1,5 meter afstand gewaarborgd is. Dat betekent ook dat dit absoluut niet verplaatst mag worden. Ook op het terras niet. Niet een stoel dus naar een andere kant van de tafel, geen tafels tegen elkaar etc etc. Medewerkers zullen gasten hier ook op aanspreken, om de veiligheid van iedereen te waarborgen. We zijn verplicht 1,5 meter afstand voor iedereen te bewaken, voor zover dit door ons gesignaleerd wordt. Uiteraard zijn we afhankelijk ook van uw medewerking en rekenen we op een ieders verantwoordelijkheidsgevoel. Heeft u wensen, zeg het bij reservering, zodat we kunnen kijken of dit mogelijk is.
  • In het Slot houden we zoveel mogelijk afstand van elkaar. U ziet dan ook pijlen en wachtvakken etc etc op de vloeren, zodat ieders veiligheid gewaarborgd is, voor zover dit binnen onze macht ligt.
  • We werken tijdens het diner uitsluitend nog met menu’s. Hiervan wordt niet afgeweken. U vindt deze op onze website en krijgt deze te zien tijdens reservering. De menu’s zijn op A4 gedrukt en we zullen steeds nieuwe gebruiken, zodat u altijd een schone, nieuwe kaart ontvangt.
  • We werken zoals gezegd met verschillende shifts. U heeft dus een vast tijdsblok, waarbinnen u in het Slot kunt verblijven. Hiervan kan niet worden afgeweken, aangezien we voor de nieuwe shift alles nog dienen te desinfecteren en het Slot weer leeg dient te zijn ivm het maximaal aantal toegestane gasten. We hopen dat u dit begrijpt, we hebben immers maar zeer beperkte beschikbaarheid. Wilt u lekker blijven zitten na het diner? Kies dan de laatste tijd om te reserveren, die heeft een open einde…..
  • Uiteraard volgen we ook de hygienerichtlijnen voor ons personeel. Zij zullen zeer regelmatig hun handen wassen met zeep, de keuken zal elk uur de werkplek ontsmetten, we zullen trapleuningen en deurklinken regelmatig desinfecteren etc etc

Controle vragen

Had u een of meerdere van deze klachten in de afgelopen 24 uur?

  • Hoesten
  • Neusverkoudheid
  • Koorts vanaf 38 graden
  • Benauwdheidsklachten

Heeft u op dit moment een huisgenoot met koorts en/of benauwdheidsklachten?

Heeft u het nieuwe Coronavirus gehad en is dit de afgelopen 7 dagen vastgesteld (in een lab)?

Heeft u een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus en heeft u in de afgelopen 14 dagen contact met hem/haar gehad terwijl hij/zij nog klachten had?

Bent u in thuisisolatie omdat u direct contact heeft gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?

Kunt u de bovenstaande vragen met “Nee” beantwoorden?

Fijn! Klik op de onderstaande button om te reserveren. 

Slot Oostende

Singelstraat 5, 4461 HZ Goes

E: info@slotoostende.nl
T: +31(0)6 1456 2981

Op alle reserveringen en diensten zijn de Uniforme Voorwaarden Horeca van toepassing.

X
X